Zet de pc achter de balie aan
Zet de stroom aan van de escaperoom. Zet hiervoor de schakelaars aan van de afstandsbediening. Druk niet op ON, maar eerst op 1, dan op 2 en daarna op 3. Wacht telkens even nadat je gedrukt hebt. Dit om te voorkomen dat de stoppen eruit knallen door piekspanning.
Start de controle software op
Start de camera software op
Druk op test in de controle software. Hoor je een stem? Dan is alles ok.
Hoor je geen stem? Klik dan op de button troubleshooting hieronder.
druk op reset in de controle software en ga vervolgens de kamer klaarzetten.
klik op de button "Next" hieronder om alle stappen van het kamer klaarzetten te zien.
Plaats RFID van Wapenmeester op juiste plek en Torpedo room (2) gaat open
Eerst code keypad invullen en dan wirebox oplossen ontgrendeld torpedos Code = 1234
Alle aansluitingen / draden zoeken. op juiste plaats ingestoken? Dan samen met code keypad ontgrendeld torpedos
Keypad en wirebox opgelost? ontgrendeld de torpedos
Juiste torpedo in juiste buis? Dan zijn ze geladen en kunnen afgevuurd worden als juiste diepte is bereikt en lanceerknoppen zijn vrijgespeeld.
Vijand verslagen? Dan eindcode invoeren: Code = 6374
Houd de juiste RFID pas met rang bij juiste locker en ze gaan open. Hierin zit extra informatie over personage en wat ze kunnen.
Hierin zit ...?
Scherm waarop hints en intro film te zien zijn
Opent deur naar room 3
2 plasma bollen vasthouden > UV lamp aan om geheime codes te lezen die met uv inkt op blaadjes staan die men door Sub vindt.
Lampjes puzzel. Zet alle schakelaars goed en de lampjes gaan "lopen" spelen kastje open in room 4 met rode knoppen eraan.
3 schakelaars aan in combinatie met .... opent ...?
Sub print puzzel. Uitwerken!
RFID pasje opent deur naar room 2
decodeer ringen achter de deur. Hiermee kan je geheime boodschappen ontcijferen.
knoppen paneel + volume knop
Geheim file system > hierin kan je code typen en krijg je extra hints
Code = seahorse
Code = pearlharbor
Code = KAC21
code = 100432
Keypad opent ...? Code: ....?
LED buizen puzzel. Zet de knoppen op het paneel in room 4 in juiste stand. Code = 5-9-2 opent samen met vacuumknoppen ...?
Vacuumknoppen openen samen met LED puzzel ....? Code = groen - rood - groen
RFID met rang pasje > opent deur naar room 4
4 knoppen indrukken om samen met sleutel knop de lanceer unit vrij te spelen. Code = 3-2-1-4
Kluis, hierin ligt de missie map met aantal hints en opties. Code kluis = 663857
Knoppenpaneel room 4. De draaiknoppen stellen LED puzzel in. De drukknoppen moeten samen met knoppen op paneel room 3 ingedrukt worden om ......... vrij te spelen
2 groene knoppen indrukken samen met .... opent kastje links onder in room 4
1e kastje links in room 4. Opent door drukknoppen. Hier ligt ......
Keypad room 4. Eerst de wirebox oplossen en daarna code in keypad ingeven om deur naar room 5 open te spelen. Code = ........
Wirebox room 4. Steek de draden in juiste volgorde erin en toets daarna code in op keypad om deur naar room 5 open te spelen
Sleutelknop, eerst de 4 knoppen indrukken en dan de sleutel opdraaien. Opent lanceerknoppen paneel
Lanceerknoppen om torpedo's af te vuren
Kastje 2 in room 4 rechts. Hier zit ...... in
Kastje in room 4. Indien schakelaars bij lampjes puzzel in room 3 goed staan, zijn deze geopend. In de bovenste ligt het pasje van de Wapenmeester om de torpedo room open te spelen.
Knoppen om lampjes aan en uit te zetten. Schakel ze zo dat ze overeen komen met de patronen welke weer verwijzen naar hint of .....
Joystick om boot te besturen. Normale diepte is -100. Bij -50 kunnen ze pas torpedos afvuren.
Schakelaar om actuator uit te schuiven in 1e kastje links van Room 4. Hierop staat code voor ....
Stoppenkast met daarin actuator die uitschuift waar code op staat voor ....? Gebruik decodeer ring om te ontcijferen
eerst moet power knop aan om puzzel te starten
radio in room 5 om morsecode sub te ontvangen.
Geheim kastje in Room 5. Deze opent als ......
Lampen puzzel. Schakelaars in juiste positie dan gaan er 2 lampen branden. Groen en paars. Deze verwijzen naar een code voor ....
Draaipuzzel met RFID. Als deze goed staat dan opent ....
Periscoop om vijandelijke boten te tracken. Deze moet je volgen om de morsecode te kunnen achter halen. Vindt je KAC-21 dan vuren en krijg je de eindcode.
Scherm om mee te kijken met periscoop
RFID 1 > speelt samen met RFID 2 ..... vrij
RFID 2
Control boxen
druk op reset in de controle software
wacht 60 sec en druk op test om te checken of het geluid normaal functioneert.
ja? ga dan door met stap 2
nee? klik dan op de knop 'Troubleshooting"
Zorg ervoor de de laser op ON staat.
check dit in de technische ruimte
Ruim de escaperoom op en zorg ervoor dat alles weer op zijn plek ligt zoals beschreven bij "klaarzetten escaperoom"
Herhaal stap 22 en 23 van "klaarzetten escaperoom"
Op het moment dat de spelers vastlopen geef je een hint via het systeem. Doe dit niet te snel, anders gaat de lol van het zelf ontdekken en puzzel er snel vanaf. Sommige hints kunnen voor meerdere puzzels gebruikt worden.
Hier zijn geen hints voor in het systeem. Er liggen een aantal blaadjes bij de balie om onder de deur door te schuiven.
Hint voor puzzel om luik in mijn te laten zakken.
Je kan de hint die bij de maya brug staat gebruiken als spelers er niet achter komen dat ze alle knoppen op de houten plank tegelijk in moeten drukken
Hints systeem spreken voor zich.
Indien staffen puzzel te lang duurt, langer dan 10 min en ze hebben wel beide staffen. Dan zodra ze deze in de gaten steken op Solve drukken.
bij tablet goed opletten of ze alle 9 blokjes hebben. > indien ze alles hebben en bezig zijn met tablet en deze activeert niet vanzelf. Druk op Solve.
Hints spreken voor zich.
Indien ze hier langer dan 10 minuten over de steppingstones doen. Kijken of je ze kan helpen. Goed kijken hoe ze lopen en indien mogelijk druk je op Solve.
Bij 2 spelers hoeven ze alleen de 4 knoppen bij de brug in te drukken. Is dat het geval? Dan druk je op Solve.
bij 3 spelers moeten ze ook 1 andere knop ingedrukt hebben voordat je op Solve drukt
bij 4 spelers > als ze alle 7 knoppen indrukken en er gebeurt niks, dan wachten tot ze nog een keer doen of de hint nogmaals sturen. Zodra ze dan drukken > druk je op Solve
Haal de UTP / netwerkkabel uit de controle box in de technische ruimte
dit is de box die achter de blauwe klittenband vast gemaakt is (zie foto)
wacht 30 sec en plug de kabel er weer in.
wacht tot je het opstart geluid hoort.
loop terug naar de controle software en druk op test om te controleren of het werkt.
werkt het nog niet? Start dan de controle software even opnieuw op en probeer het nog eens.
Werkt nog steeds niet? Haal dan de complete stroom van de escaperoom af, sluit de controle software en start opnieuw op vanaf stap 2 "opstarten escaperoom"
Check of de lampjes van de voedingen branden in de technische ruimte. Branden ze beide? > Bel dan 06 134 087 96
branden ze niet? Haal dan eerst de stroom van de escaperoom af en check of er een draad los zit in van de voeding. Zet stroom weer aan en controleer of lampjes branden.
nog steeds niet? Bel 06 134 087 96
Blijf kalm. Ga de escaperoom in en informeer de spelers dat er een technische fout is opgetreden. Haal de spelers uit de escaperoom.
Druk in de controle software op de streepjes zoals in de afbeelding.
je bent nu in het menu waar alle deuren instaan.
druk op de deurknoppen eerst op open en daarna op close.
ga de escaperoom in en sluit alle deuren.
Check ook het dodenboek!
Als spelers in de mijn zitten of in de spinnengang > Ga in de controle software naar paneel voor deur controle > klik op de Open en daarna op de Close knoppen van de deuren die ze nog niet open hebben gespeeld. Ga via einddeur naar binnen en sluit als eerste de deur naar de egyptische ruimte vanaf de spinnengang! Nu heb je de tijd om de overige deuren weer te sluiten. Sluit de einddeur en spel gaat gewoon verder.
Je kan de escaperoom niet starten omdat je een waarschuwingsscherm te zien krijgt nadat je op LOAD hebt gedrukt.
1) Sluit de software af
2) start deze opnieuw op
3) druk op reset en wacht 10 seconden
4) druk op load.